Michael Horvath

PROFILE

En bred kompetens inom Finansell IT. Lång erfarenhet av systemansvar (test, användarnära support och förvaltning).

Jag är engagerad, ansvarstagande och strukturerad, har lätt för att samarbeta med andra samt att sätta mig in i nya arbetsuppgifter.

Jag pratar svenska (modersmål), engelska (flytande) och tyska (konversation)



2015 to 2017 - Solution Engineer at SEB

Operationellt ansvarig för leverans, Local Change Manager och Local Problem Manager



2011 to 2015 - Operational Manager at SEB

Operationellt ansvarig för leverans, Local Change Manager och Local Problem Manager



2002 to 2011 - Service Manager at SEB

Tjänsteansvarig globalt för tjänsteområdena:

2010-2011 - Stf för Workplace Services
2007-2011 - Collaboration Services
2002-2007 - Support Services
2002-2007 - Video Conferencing Services



2001 - ICT Manager at Hagströmer och Qviberg

Ansvarig för IT och Telekommunikation.



1996 to 2001 - Avdelningschef at SEB

2000-2001 - Central Tekniksupport - Drift, förvaltning och utveckling av SEB:s arbetsplatsplattform
1999-2000 - Lokalkontor Flemminggatan - Arbetsplatssupport ”on site”
1997-1999 - Hårdvarusupport Bankkontor -”On site” support på Svenska bankkontor
1996-2000 - Kundinriktad arbetsplatssupport - Dedicerad arbetsplatssupport ”on site”
1996-1999 - Anläggningssystem - El/Teletekniska anläggningar på hela SEB Sverige



1995 to 1996 - Nätverkstekniker at SEB

Applikationspaketering samt utveckling och förvaltning av SEB:s arbetsplatsplattform.



1990 to 1995 - Servicetekniker at SEB